dinsdag 11 oktober 2016

Luchtballon knuffel

  Blonnie is zijn naam.
Samen met de welpen van  Scouting A.P.V. Gorinchem verzonnen.
De mascotte van het zomerkamp. Om hem lekker zacht te maken heb ik mooie stofjes uitgezocht.
Hij moet natuurlijk kunnen knuffelen met degene die dat even nodig hebben.
Van veel lieve vrienden krijg ik zo nu en dan wel eens mooie stukjes stof. Zo ook deze vrolijke kleurtjes. Ze passen perfect bij elkaar.
 
 
Met een voorbeeld op internet ben ik een beetje gaan schetsen en heb geprobeerd om een mal te maken. Daar ben ik niet zo'n ster in dus met veel passen en meten heb ik iets op papier gekregen.
En jawel, het past! Van te voren weet ik nog niet hoe iets gaat vormen en hoe ik het geheel ga maken. Ik bekijk het gewoon stap voor stap. Zo zitten  de delen van de ballon aan elkaar en zit ik dus met een open onderkant. Hoe houden we die mooi zacht en toch open.
 
 
 Met schuim. Daar had ik ook wel een stuk van liggen. In de opening heb ik een ring gemaakt.
Dan kijk je wel tegen de vulling aan. Ook weer een oplossing voor zoeken. We maken gewoon een zacht dekseltje om het te sluiten.  Bovenop heb ik van fimo een aardbei knoopje gemaakt. Zo sluit alles mooi af en zit het netjes en sterk vast voor een koordje.
 
 
Een luchtballon heeft ook een mandje en die heb ik gehaakt. Niet zo moeilijk.
Gewoon een rondje en dan een paar toeren omhoog. Lintje erin voor de kleur en klaar.
De bodem heb ik later wel wat steviger gemaakt omdat ik Blonnie ook wil laten staan.
 
 
Ondertussen kwam ik een prachtige tekst tegen. Deze moest gewoon op Blonnie komen.
Loop met je gezicht in de zon dan valt de schaduw achter je.
Met t-shirt transfer papier kun dit zo handig op een lapje stof strijken. Ook handig om zo labels te maken aan je werk.
 
 
Met binddraad voor planten heb ik de armen gemaakt want deze moeten kunnen bewegen.
Er zit een rubber mantel omheen dus lekker zacht en niet scherp. Het is ook nog eens groen dus past perfect bij alle stofjes. Zo te gebruiken. De verbinding naar het mandje is daar ook mee gemaakt.
 
 
Om het binddraad heen heb ik vulling gedraaid. Met wat garen vastgezet dat het niet gaat schuiven als je het armpje steeds gaat bewegen.
 
 
Toen onze nieuwe keuken werd geplaats kwamen er kleine grijze plastic pinnetjes tevoorschijn. Ik weet niet waar ze voor gebruikt werden maar ik had ze tussen alle rommel uit verzameld. Je weet nooit waar ze handig voor zijn. Als je veel knutselt dan kun je veel dingen gebruiken.
Ineens tijdens het maken van het armpje kwam ik op het idee om deze pinnen te gebruiken zodat het armpje kan draaien. Ze hebben aan beide kanten een brede rand dus de stof kon er mooi omheen. Opening in een naad op de ballon maken en een deel van het pinnetje erin. Deels weer dicht en het armpje kan draaien.
 
 
De witte schuimrand heeft ook een stofje gekregen en de ballon heb ik met de hand steekje voor steekje aan het schuim vastgezet.
 
 
Blonnie heeft ook nog een rugtas gekregen met ballonnen erop. Een bloem eraan van de stof die ik gebruikt heb.
In zijn tas kon het de zonnebril bewaren die ik passend heb gemaakt van stukjes plastic.
 
 
Past weer mooi bij mijn tas. Ook weer gemaakt van oude spijkerbroeken.
Zie hier de tas op mijn blog.

 
Blonnie is klaar. Met een paar kleine stukjes stof kun je de oogjes dichtmaken en zo kan hij lekker slapen. Op de foto ligt hij in een van de slaapzakjes van mijn cavia's.
 

2 opmerkingen:

  1. Ik heb allebei je nieuwe blogposts op mijn twitter gedeeld. Wat leuk om weer eens een uitgebreid artikel te zien, tof! <3 Blonnie en Pascal zijn schitterend geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk Sandy!!!!!
    Het heeft even geduurd maar nu eindelijk weer wat blogs. Straks eens kijken of ik er nog een kan maken.

    BeantwoordenVerwijderen